Byłem zszokowany, gdy odkryłem znaczenie naklejek na owocach. Myślałem, że był to nieistotny szczegół!

Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że większość z nas w tym samym czasie zauważyła te małe naklejki znajdujące się na owocach. Oprócz wyraźnego loga, znajduje się również cyfrowy kod PLU. Okazuje się, że producenci owoców nie tylko wykorzystują to miejsce do reklamy swojej firmy, ale również przekazują bardzo ważnych informacji dla konsumentów.

Czterocyfrowy kod zaczynający się od numeru 3 lub 4

cytryna

fb

Kliknij "Polub tę stronę", a będziesz na bieżąco z najnowszymi artykułami.

Kliknij "Polub tę stronę", a będziesz na bieżąco z najnowszymi artykułami.

fb

Jeśli na naklejce znajdują się tylko cztery cyfry, oznacza to, że owoce (lub warzywo) powstały przy użyciu nowoczesnych technik agronomicznych – w tym z dużą ilość nawozów i pestycydów

Pięciocyfrowy kod zaczynający się od numeru 8

jabłko

Kiedy widzisz tę naklejkę, oznacza to, że owoce zostały genetycznie zmodyfikowany. Tak to prawda. To jest żywność GMO, która nadal powoduje tyle kontrowersji. Badania pokazują, że melony, banany i papaje są owocami, które są najczęściej modyfikowane genetycznie.

Pięciocyfrowy kod zaczynający się od numeru 9

grusza

Jeśli widzisz ten rodzaj kodu, oznacza to, że owoce były uprawiane przy użyciu starych metod: ręcznie i bez chemikaliów. Są to produkty ekologiczne.

Jeśli owoce nie mają kodu PLU

pomarańcza

Większość ludzi stara się znaleźć owoce bez naklejek. Ale to może być niebezpieczne: owoce, które są importowane z zagranicy, zawsze powinny być oznaczane w ten sposób. Jeśli nie ma etykiety, istnieje prawdopodobieństwo, że została ona celowo usunięta, aby z jakiegoś powodu ta informacja była ukryta …

Koniecznie podziel się tą informacją z rodziną i znajomymi! Niech wiedzą, co kupują!

Źródło: brightside.me

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.